Nyheter

13.11.2017

Hun vil ha mer Google i norske bedrifter

kverne

Hun vil at norske bedrifter skal se alt Google kan hjelpe med og holdt et inspirerende foredrag for landets Telering-forhandlere.


Diana Kverne - Produkt Devolopment Manager for Google Hardware i Norden og Beneluxlandene - inntok nylig scenen på Telerings forhandlerkongress med et tydelig budskap: Google har mer å by på enn søkeord.

WE.DON´T. KNOW.
Kverne ønsker egentlig at alle bedrifter får opp øynene for både software og hardware fra Google. Foredraget var en blanding av produktpresentasjoner og inspirasjon med utgangspunkt i Googles egen historie. Ingen betviler at Google er en suksesshistorie og når Kverne skulle forklare suklsessen hentet hun frem noen få og kanskje uventete ord: WE. DON´T. KNOW. Grunnen er at utviklingen de siste 18 årene har skjedd med med nye regler og ikke minst nye parametre - en verden i stadig utvikling.  


KUNSTIG INTELLIGENS
Samtidig forklarte hun den lydhøre forsamlingen at Google mest av alt er opptatt av å hente flinke medarbeidere og at alle må tenke stort og sette seg mål som er ti ganger (10X) større, og påpekte at norske bedrifter må være mye mer vågale i målsettingene sine. Og hun la ikke skjul på at Google rett og slett ønsker at norske bedriftskunder skal ta i bruk kunstig intelligens og hardware-produktene som etterhvert blir tilgjengelige.

GOOGLE-TELEFON
Mest interesse knyttet det seg til den nye Google-telefonen, som kommer til å utfordre Samsung og Apple som langt på vei deler bedriftsmarkedet mellom seg. Den ivrige Google-ambassadøren kunne like gjerne uttalt at med Googles egen softvare og hardware har norske bedrifter i prinsippet alt man trenger, men lot det henge i salen som et etterlatt inntrykk. 

LES OGSÅ: Her finner du din Telering-forhandler

SMARTE LØSNINGER

Kverne beskrev dessuten hvordan Google bruker kunstig intelligens for å utvikle smarte hjem - og dette kommer etterhvert til å videreføres til smarte bedrifter. Det er med andre ord ikke bare individer og hjem Google vil organisere hverdagen til. Telenor presenterte på den samme forhandlerkongressen konseptet Smart Arbeidsdag og forhandlerne fikk i praksis servert en buffet med tjenester og produkter som gir bedriftskundene enda mer valgmuligheter. Googles inntreden betyr at det blir enda større konkurranse på leverandørsiden, og når Google-telefonen lanseres kommer konkurransen til å eskalere.


 

Andre nyhetsartikler