Nyheter

08.01.2018

Han er ny salgs- og markedsdirektør i Telering

Rolfpaulsen

Rolf Paulsen (43) er ny salgs- og markedsdirektør i Telering.


- Jeg gleder meg veldig til å tiltre stillingen etter nyttår, sier Paulsen. Han har lang bransjeerfaring og kommer nå fra konsulentbransjen.
Paulsen sier videre at det var en enkel jobb å takke ja til.

Dinosaurer
- Telering er en forhandlerkjede i konstant utvikling som ikke er opptatt av å være størst, men opptatt av å være den kjeden som er mest tilpasningsdyktig. Det er beinhard konkurranse og de som beveger seg som dinosaurer blir utkonkurrert. Telering skal være lett i beina og tung i leveransene. I denne jobben får jeg et ansvar for å sørge for at vi er mest mulig markedstilpasset. Det er en krevende oppgave, men også en lystbetont utfordring fordi vår evne til å henge med kan måles fra dag til dag,  sier Paulsen.

Tele2
Han startet sin telekom-karriere som konsulent i Telenor, gikk deretter videre til Telia før han i 2007 ble del av Network Norway. Han fulgte med da selskapet senere ble solgt til Tele2. I 2013 hadde 43-åringen totalansvar for bedriftssatingen i Tele2 inntil han sluttet i 2015. Allerede året etter var Paulsen inne som rådgiver for Telering.

Ufordrer
Paulsen definerer Telering som en utfordrer og mener kjeden har klart å etablere kultur rundt dette utgangspunktet.
- Hver forhandler er en lokal leverandør og dette skal vi fortsette å dyrke som en av våre sterkeste egenskaper. Uansett hvor internasjonal en kjede er, skjer stort sett all business lokalt. Derfor er det viktig å være tilstede der kundene er. Lokal tilstedeværelse går aldri av moten, sier Paulsen.

Her finner du din nærmeste Telering forhandler

Andre nyhetsartikler